Manapság a SEO-ról folyton azt hallani, hogy mennyire fontos. De miért is? Milyen SEO trükkök vannak, amellyel növelhetem weboldalam látogatottságát?
Az emberek jelentős többsége ma már szinte mindent online akar megtalálni, legyen szó vendéglőről, fordító irodáról vagy épp ruházati üzletről. Habár hivatalos adatok nincsenek, a becslések szerint az emberek átlagosan 3-4 dologra keresnek rá naponta, a Google pedig több mint 60 000 lekérdezést dolgoz fel másodpercenként. Ez rengeteg!
Mint látod a verseny hatalmas, a kérdés számodra az: hogyan leszek képes arra, hogy befektetés hiányában a konkurencia elé kerüljek?
A válasz az imáidra egyszerű: keresőoptimalizálás, vagyis a SEO!
Összeállításunkban elmagyarázzunk, hogy pontosan miért is fontos a SEO, valamint bemutatunk néhány azonnal alkalmazható SEO technikát és eszközt, ami sikerre viszi cégedet.
Mi a SEO lényege? Csak röviden.
A SEO egy olyan stratégia, amelynek célja, hogy weboldalad a keresőben minél előkelőbb helyen szerepeljen. A stratégia magában foglalja a technikai SEO-t, mint az:
- URL-ek ellenőrzése,
- hibás oldalak megtalálása,
- sitemap, illetve robots.txt ellenőrzése.
De része az On-Site SEO is. A kulcsszókutatással megállapítható, hogy a célközönség milyen kulcsszavakat és kifejezéseket használ, amikor a tiédhez hasonló szolgáltatásokat keres.
Ezenkívül az Off-Site SEO segít a márkaépítésben úgy, hogy a weboldalon kívüli tényezőket is bevonja, mint a közösségi média ereje vagy a linképítés.
Most, hogy megismerkedtél néhány alapdologgal, vágjunk is bele, nézzük meg, hogy miért van szüksége a te új honlapodnak is keresőoptimalizálásra!
Ingyenes!
Igen, jól olvastad! Kezdő vállalkozóként nagy hiba lenne egy ilyen lehetőség mellett elsiklani, ahol nem kell hirdetési felületért fizetni, mint például az Ads esetében.
Az organikus találatokban szereplő weboldalak viszont nem fizetnek a megjelenésért. Persze a cikkek, a szöveg, és maga a keresőoptimalizálás pénzbe kerül, vagy időbe ha te csinálod. Vannak tehát költségek, viszont ha egy SEO zseni kezébe adod a munkát, gyor és többszőrös megétrülésre számíthatsz.
Nagyobb forgalom, több bevétel!
Ha „kiszűrőd” a rengeteg bullshitet, ami a keresőoptimalizálás körül kering, a célja végül nagyon átlátható lesz: a lényeg, hogy minél több bevételed legyen.
A képlet egyszerű: tegyük fel, hogy eddig a fő kulcsszóra, ami legyen a „mosható pelenka” a harmadik oldalon kullogtál, valahol a 20. hely környékén, és havi 50 ember kattintott rád, amiből egy vásárlód lett.
Majd egy jól felépített stratégia mentén a weboldalad hirtelen a 3. helyre kerül: és csodák csodájára a havi 50 keresés hirtelen megugrik 2000-re. Ha ugyanúgy csak a látogatók 1%-a vásárol, akkor az máris rengeteg vásárlást jelent havonta, szemben az eggyel.
Maradj hiteles a sok hamis termék között
Az internet megjelenése drasztikusan megváltoztatta a fogyasztói szokásokat, és az értékesítés folyamatát. Míg régen ott voltak a TV-reklámok, amik szinte bármit állíthattak egy termékről, a vevők készséggel elhitték, ma már a fogyasztók sokkal tudatosabban vásárolnak.
Épp ezért a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb része, hogy „neveld” a vásárlóidat. Az oktatás ugyanis a tartalommarketing egyik legfontosabb eleme. Segít megteremteni a hitelességedet, ráadásul az ilyen típusú tartalmakat szívesebben osztják meg egymással az emberek. Ez persze türelemjáték is, azonban az Ads-el ellentétben nem tűnnek el a vásárlóid, ha lekapcsolod a reklámot egy kis időre.
A tartalmak örökzöldek, mindig elérhetőek a weboldalon. Ne gondolj tehát költségként, vagy felesleges dologként a SEO-ra. Gondolj rá úgy, mint az évelő virágokra: elveted a magot, és türelmesen kivárod, amíg kivirágzik. Ha ügyesen gondozod, akkor sok-sok éven keresztül szállítja majd neked a látogatókat, és a bevételt.