A legtöbb vállalkozás weboldalának kihagyhatatlan eleme a blog. Nézzük is, hogy miért.
Tökéletes kiegészítő eleme a SEO-nak
A kulcsszavak használata elengedhetetlen ahhoz, hogy jól rangsoroljon az oldalad a találati listán. A blogposztok remek felületet adnak ahhoz, hogy ezeket a kulcsszavakat el tudd helyezni. A poszt írása előtt írd össze az összes kulcsszót, ami releváns a cikkedhez, majd a szövegalkotás közben illeszd be őket.
Arra viszont ügyelj, hogy természetesnek hasson a szöveg: csak olyan helyeken használd őket, ahol hangosan felolvasva a szöveget is jól illeszkedik a szó a környezetéhez. Emellett ne forduljanak elő a cikkben feltűnően sokszor a kulcsszavak. Elsősorban az olvasónak írjuk a szöveget, nem a keresőnek. Ezen a módon a találati listában is jobb eredményeket érhetünk el.
A folyamatosan frissülő oldalakat szeretik a keresők
Ha egy oldalon mindig újabb és újabb tartalmak jelennek meg, az azt jelzi a keresők (különösen a Google) számára, hogy az adott oldal releváns. Az egyik legfontosabb szempont a keresések közben, hogy a találatok naprakész, hiteles információt adjanak az olvasónak.
Amennyiben még tovább szeretnéd növelni a cikkeid hatékonyságát a keresőoptimalizálás során, érdemes minimum 500, de inkább 1000 szavas írásokat posztolni. Ennek az az oka, hogy minél hosszabb a szöveg az új posztban, annál több tudást ad az olvasónak. Ergo ezeket a cikkeket még nagyobb előnyben részesítik a keresők.
Megalkothatod vele a saját hangod
Minden vállalkozásnak szüksége van arra, hogy a célközönsége számára valamilyen módon kitűnjön. Ez a 21. században nehezebb feladat, mint valaha, hiszen rengeteg versenytársunk van a figyelemért folyó futamban.
Viszont van egy eszköz, amivel költséghatékonyan formálhatjuk egyedivé vállalkozásunk hangját: ez pedig a blog. A megírt cikkekben effektíven tudod formálni azt a képet, amit a potenciális ügyfeleid látnak rólad, ezáltal azt is alakíthatod, hogy milyen célközönséget szólítasz meg.
Még több tartalmat tudsz belőle gyártani
Egy blog poszt önmagában is értékes kontent (ha alaposan és szórakoztatóan lett megírva), ám van egy különleges tulajdonsága: egy cikkből minimális energiabefektetéssel több tartalmat is készíthetsz.
Egyrészt meg tudod osztani a cikkeidet a közösségi médiás oldalaidon. Egy facebook poszt szövegezését mindössze pár sorral meg lehet oldani, amit nem is kell feltétlenül újra írnod. Akár úgy is megoszthatod a cikket, hogy a poszt szövegébe a cikk első pár sorát illeszted be.
A másik opció pedig az, hogy bizonyos időközönként enyhébb változtatásokkal újra ki tudod rakni a cikked a blogodra (feltéve, ha az egy általános témában lett írva, nem egy éppen aktuális esemény kapcsán). Ezeket a cikkeket hívjuk örökzöld tartalomnak, hiszen többször felhasználhatóak.
Természetesen meg kell találni az egyensúlyt az újonnan írt cikkek és az örökzöld tartalmak között, ugyanis az sem jó, ha egy olvasó feltűnően sokszor találkozik az oldaladon ugyanazzal az írással. Ám alapvetően teljesen rendben van az, ha többször posztolsz egy cikket a blogodon.
Nemcsak te posztolhatod újra a cikkeidet, hanem mások is
Az ember imádja az izgalmas tartalmat, amit másokkal is szívesen megoszt. Ez az izgalmas tartalom akár egy cikked is lehet, amit a potenciális vevőd izgatottan küld el egy ismerősének privát üzenetben. Ez abban az esetben is igaz lehet, ha egy olyan dolgot értékesítesz, amiről azt gondolod, hogy nem lehet izgalmas cikket írni.
De nemcsak privát üzenetek által terjedhet a cikkeid által a vállalkozásod neve, hanem úgy is, hogy más szakmabeli cégek megosztják az írásod a követőiknek, vagy belinkelik a cikked linkjét a saját blogposztjukba forrásként.
Profi kezekbe bíznád a készülő weboldalad? Ez esetben nyugodtan keress fel minket.