fbpx

Rohamosan nő már itthon is a webáruházak száma. Vannak kifejezetten igényes felületek, ám sajnos még mindig több olyan webshoppal találkozik az ember, amikben alapvető hibák vannak. Szerencsére ezeket előzetes odafigyeléssel meg lehet előzni. Nézzük is, hogy melyek a leggyakoribb melléfogások a webshopok működtetésében.

Technikai problémák a webáruházzal

Ma már nagyon könnyen fel lehet húzni egy webshopot, ám ez nem garantálja azt, hogy minden jól fog benne működni, sőt. Nagyon érdemes megválogatni azt, hogy milyen módon csináljuk meg az oldalt.

Programozó segítségével akarjuk elkészíteni? Végezzünk tüzetes kutatómunkát, hogy a számunkra legideálisabb szakemberrel tudjunk együtt dolgozni. Esetleg a bérlés mellett döntenénk? Ez esetben olvassunk utána a webshopbérlő platform minden sajátosságának. Hiszen, ha működés közben döbbenünk rá, hogy nem a megfelelő módon lett elkészítve a webshop, az nagyon sok utólagos költséget és munkát fog maga után vonni.

Hiba a termékoldalakkal

A termékek feltöltése egy embert próbáló feladat, különösen akkor, ha több száz terméket kínál a webshop. Ennek következtében a kezdő vállalkozók könnyen elmehetnek hibák mellett a termékek oldalain. Ez azért probléma, mert termékoldalak a legfontosabb részei egy webshopnak.

Ha csak a termékek minimális részéhez csatoltak hibás oldalt, az is már jelentős bevétel kieséshez vezethet. Nem beszélve arról, hogy sok esetben, ha probléma van a termékoldalakkal, akkor nem csak pár termékről van szó.

A komplikációk elkerülése érdekében a webáruház elkészültével ellenőrizd le utólag az összes oldalt. Amennyiben hibákat érzékelsz, minél előbb korrigáld őket (vagy szólj rá a programozódra, hogy javítsa őket).

Marketing stratégia felállítása nélkül indul el a webshop

Többen elkövetik azt a hibát, hogy az elején gyorsan megcsinálják a webshopot, és csak azután állnak neki a marketing stratégia kidolgozásának. Ahogy azt már mindannyian tudjuk, a marketing az egyik legfontosabb eleme annak, hogy egy vállalkozás sikeres lehessen.

Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy „De ennek mi köze a webshop felépítéséhez?”, és a válasz egyszerű: a marketing befolyásolhatja a webshop felépítését. Emiatt, ha utólag készítjük el a marketing tervet, azzal sok esetben plusz utómunkát és költséget csinálunk magunknak.

Nehezen lehet keresni a termékek között

Az egyik leggyakoribb hiba a webshopoknál, hogy nehezen lehet megtalálni egy adott terméket az oldalon. Ennek az oka lehet az, hogy nem elég hatékony a kereső, nem egyértelműek a kategóriák elnevezései a menüpontnál, a gombok nem arra a helyre viszik a vásárlót, ahova kellene, és még rengeteg hasonló jelenséggel lehet találkozni.

Ezeket a komplikációkat ki tudjuk küszöbölni, ha a webshop elkészülte után alaposan leteszteljük az oldalt. Minden létező gombot nyomjunk le az oldalon, többször futtassunk keresést, mutassuk meg pár ismerősünknek a webáruházat, és hagyjuk, hogy használják stb.

Nincsen megfelelően keresőoptimalizálva az oldal

A SEO dönti el, hogy egy keresés során a találati lista elejére kerülünk, vagy nem. Ezáltal, ha valaki rákeres egy adott termékre, akkor egy megfelelően keresőoptimalizált oldal fog az első találatok között szerepelni.

Ezzel ellentétben a gyengén SEO-zott oldalak sok esetben még a harmadik oldalra sem kerülnek fel. Nagyon sokan már a második oldalnál sem mennek tovább a keresési találatok között, ezért mondanunk sem kell, hogy ez baj. A keresőoptimalizálás hiánya gyakorlatilag meg tudja ölni az eladásaidat.

Profi kezekbe bíznád a készülő weboldalad? Ez esetben nyugodtan keress fel minket.