Az online értékesítés egyik legfontosabb pontja a landingoldal, vagy landing page. A jó landingoldal ügyes technikákkal meggyőzi a látogatót arról, hogy végrehajtsa a kívánt cselekvést. Legyen az feliratkozás egy hírlevélre valamilyen ingyenes letöltése által, vagy egy termék megvásárlására.
A landingoldalak felépítése minden esetben hasonló, de a célkonverziónak megfelelően azért lehetnek közöttük különbségek. Mindenekelőtt azonban, nézzük meg, mi is pontosan az a landingoldal.
Ahová a látogató „landol”, vagy érkezik
A landingoldalra a látogatók általában egy hirdetésből, vagy egy másik oldalon elhelyezett linkből érkeznek, ritkábban pedig a keresőből. Minden esetben van egy előzetes tudásuk, valamilyen benyomásuk arról, hogy miről olvashatnak majd a céloldalon. Ezért is nagyon fontos, hogy a landoló oldal vizuálisan és szövegét tekintve is összhangban legyen azzal, amit a látogató az előző lépésben látott és megismert.
Miről szól?
A jó landingoldal nem keveri a szezont a fazonnal. Csak egyetlen dologról szól – legfejlebb az oldal alján lehetőséget ad arra, hogy egyre nagyobb értékű csomagok közül választhasson a látogató. A legjobb, ha semmilyen menüsor, vagy az oldalról kivezető gomb nem tereli el a látogató figyelmét. Fontos, hogy a lehető legkevesebb esélyt adjuk a látogatónak arra, hogy kihátráljon az üzletből.
Ez azt is jelenti, hogy egy jó landingoldalhoz határozott üzleti célra van szükség. Lehet, hogy a fejedben már összeállt egy bonyolult termékpiramis és egy szerteágazó értékesítési rendszer. Mindezt azonban nem egyetlen lépésben kell legyömöszölnöd a reménybeli ügyfelek torkán.
Az adott értékesítési lépcsőhöz egy konkrét konverziós cél tartozzon, amelyet a landingoldalon kell végrehajtania a látogatónak. Ne keverj ide semmi mást, ez az oldal csak erről az egyetlen ajánlatról szóljon.
Hogyan épül fel?
Ha a célcsoportod számára már ismert a márkád és az ajánlatod, akkor elegendő lehet egy rövidebb landingoldal is. Azonban minden egyes landingoldalnak tartalmaznia kell a következő tartalmi elemeket:
- Ütős, megnyerő cím.
- Világosan megfogalmazott ajánlat.
- CTA vagy call to action, tehát cselekvésre való felszólítás
- Lehetőség a konverzió/cselekvés végrehajtására (feliratkozó űrlap, vásárlás gomb, amely átirányít az online fizetési oldalra, stb.).
Ezeket az elemeket rövid, lényegre törő mondatokkal kommunikáld. A fontos elemek betűméretben és vizuálisan is emelkedjenek ki a szövegfolyamból.
A meggyőzés módjai
Ha olyan érdeklődők is érkezhetnek a landingoldaladra, akik még nem sokat tudnak rólad és a márkádról, akkor mindenképpen hosszabb szöveggel kell őket fogadnod a landolóoldalon. Őket ugyanis kicsit több energia lesz meggyőzni arról, hogy érdemes megadniuk az emailcímüket, vagy megvásárolniuk az ajánlatodat.
Az igazán meggyőző landingoldalak egyértelműen megszólítják a célcsoportjukat. Nem csak arról mesélnek, hogy mit kínál az oldal, hanem arról is, hogy kinek. És főként, hogy hogyan teszi majd jobbá az életüket.
Ehhez meg kell szólaltatnod a célcsoportod félelmeit, vágyait. Majd meg kell mutatnod a megoldást és azt is, hogy az ajánlatod milyen előnyökkel jár majd az ő életükre nézve. Ha igazán jól akarod csinálni, akkor figyelmet fordítasz a félelmeik eloszlatására is. Vedd sorra azokat a dolgokat, amik visszatarthatják a vásárlástól és pontról pontra oldozd fel alóluk.
Emellett pedig nagyon fontos, hogy validáld az általad hangoztatott előnyöket. Biztosítanod kell az olvasóidat a szakértelmedről, a hozzáértésedről. Ezt a célt remekül szolgálják a vásárlói vélemények, ügyfélértékelések.
Megjelenés
A landingoldalon is nagy szerepe van a vizuális tartalomnak. Fontos, hogy professzionális hatást keltsen és amellett, hogy illusztrálja a szövegben megjelenő üzeneteket, jó, ha irányítja a figyelmet, esetleg hozzáad még néhány értékes jelentésárnyalatot.
Kísérletezhetsz videókkal, saját vagy stockfotókkal is, de ügyelni kell rá, hogy a végeredmény ne legyen sablonos, vagy túlzsúfolt.
Egy logikusan felépített, ügyes marketingfogásokkal átdolgozott landing oldal szerepe szinte felbecsülhetetlen az üzleti sikered szempontjából. Ha szükséged van egyre, vedd fel velünk a kapcsolatot!