Alapvetőnek tűnik, mégis gyakran megesik, hogy egy weboldalon sehol sem találunk kapcsolati űrlapot. Ez pedig óriási öngól a weboldal tulajdonosa részéről. Hogy miért kell és milyen a jó kapcsolati űrlap, azt megtudhatod ebből a cikkből.
A weboldalak zömének az a legalapvetőbb célja, hogy valamilyen módon kapcsolatfelvételre bírja a látogatókat. Legyen szó vásárlásról, egy szolgáltatás igénybevételéről, vagy arról, hogy minket alkalmazzon bárzongoristaként. Persze előfordul, hogy csak a gondolatainkat, írásainkat tesszük közzé egy honlapon, de még ilyenkor is hasznunkra válhat, ha a látogatók fel tudnak keresni minket, hogy megosszák velünk a nézőpontjaikat.
A kapcsolati űrlap hiánya sokszor annyira megnehezíti az érdeklődők dolgát, hogy inkább tovább állnak és mással kötnek üzletet. Ez akkor is így lehet, ha te egy webshopot üzemeltetsz. Ha a látogatónak valamilyen kérdése támadna a termék, a kiszállítás vagy a visszaküldés kapcsán, akkor rögtön a kapcsolati formot fogja keresni. Nagyon fontos, hogy az emailcím és a telefonszám, amelyen keresztül elérhető a vállalkozásod, szintén fel legyen tüntetve. De korántsem elegendő.
A pötyögés és a tárcsázás félelme
Meg lennél lepve, milyen gyakori jelenség a szociális szorongás és a telefonálástól való félelem. Nagyon sok ember számára okoz nehézséget az, hogy telefonálnia kelljen egy ismeretlennel, különösen, ha számára kellemetlen ügyben kell eljárnia (pl. egy hibás termék visszaküldése esetén). Ők gyakran már vásárlás előtt leellenőrzik, hogy az adott céggel milyen csatornán keresztül tudják majd felvenni a kapcsolatot, ha szükséges. Bizony nagyon sok potenciális vevőt veszíthetsz el azzal, ha kizárólag telefonon vagy számukra elérhető.
Sajnos ezen abban az esetben sem javítasz sokat, ha egyszerűen közzéteszed a céges emailcímet. Nagyon könnyű elgépelni, és a kijelölés sem mindig tökéletes a másolás előtt. Túl sok ponton adsz lehetőséget a hibázásra, és ennek túl sok félrement email lehet a végeredménye.
Kézenfekvő megoldás – az űrlap
Egy kapcsolati űrlap beillesztése a legtöbb weboldalba mindössze néhány kattintással járó feladat, mégis hatalmasat lendíthet az üzleted sikerességén. Az űrlap segítségével a céges emailedre irányíthatod a megkereséseket, amelyekről így sokszor azonnal értesítést kapsz. Megfelelő beállításokkal mérhetővé válik az így elért konverziók száma is, ami alapján képet alkothatsz bizonyos kampányok, vizuális beállítások, vagy termékek sikerességéről.
Milyen a jó kapcsolati űrlap?
- A jó kapcsolati űrlap legfontosabb tulajdonsága, hogy működik. Sajnos időnként, bizonyos frissítések, esetleg emailszolgáltató váltása esetén könnyen elfelejtődik a kapcsolati űrlap ellenőrzése és összehangolása az új felületekkel. Nagyon fontos, hogy akkor is karban tartsd az űrlapot, ha a megkereséseink zöme telefonon vagy közvetlen vásárlás során történik. Ne feledkezz meg róla.
- A másik fontos tulajdonsága az egyszerűség. Ne kérj el felesleges adatokat az érdeklődőtől. A kora, vagy a telefonszáma sokszor irreleváns információ. Legtöbbször nem csak felesleges macerával jár, hogy beírogassa, de talán nincs is jogosultságod tárolni ezeket az érzékeny adatokat. Minél több akadályt gördítesz a kitöltő elé, annál valószínűbb, hogy visszafordul és felénél inkább elengedi a dolgot. Maradj tömör és csak a lényeges adatokat kérd el, mint a neve és az emailcíme. Ezeket viszont mindenképp.
- Könnyítsd meg a dolgát, és ha sok szolgáltatással vagy termékkategóriával kapcsolatban szoktak kérdések felmerülni, akkor ezeket sorold fel egy legördülő listában, hogy kiválaszthassa a rá vonatkozót. Így megkíméled attól, hogy körülményesen le kelljen írnia, pontosan mivel kapcsolatban merült fel kérdése vagy gondja.
- A felesleges körök futásától pedig magadat is megkímélheted, ha létrehozol az oldalon egy Gyakori Kérdések menüpontot, ahol tisztázol olyan dolgokat, amelyekkel kapcsolatban sok levél vagy telefonhívás érkezik. Az idevezető gombot vagy linket pedig feltétlenül helyezd el az űrlapon, vagy az űrlap mellett.
Szeretnéd, ha a te weboldaladon minden lenne, amire szükséged lehet? Írj nekünk!