fbpx

Meta leírás: Bármelyik szegmensben is indítasz vállalkozást, egy dologban már az elején biztos lehetsz: a 21. században csak az online jelenlét visz a siker felé.

Frissen induló KKV-ként szeretnél elérni hatalmas sikereket, rövid időn belül? Ám ahogy elkezdted az egészet gyakorlatba is ültetni, rájöttél, hogy bizony nem is olyan könnyű berobbanni a piacon? Ne ijedj meg, gondolj csak bele, hogy a legnagyobbak is voltak valamikor kezdők – Steve Jobs sem Apple logóval a homlokán született.

Talán te is hallottál már róla, hogy a koronavírus-járvány mennyire felpörgette a cégek online jelenlétét. A korlátozások hatására a szolgáltatók megrohamozták a weboldal készítőket. Persze ez nem az jelenti, hogy csak a vírus miatt van szükséged weboldalra, sokkal inkább azt, hogy valaminek történi-e kellett ahhoz, hogy rájöjjünk: ma már mindenki online!

Gondolj csak bele abba, hogy az utcán meglátsz egy plakátot, ami megfogja a figyelmedet. Mi az első dolgod? Gyorsan rákeresel.

És nem találsz semmit.

Vajon megszűnt a cég? Vagy ennyire megbízhatatlanok? Nem értenek a marketinghez? Nincs pénzük weboldalra? A bizalmad olyan gyorsan elszáll, amilyen gyorsan jött.

Az ilyen bakik elkerülése és a jobb átláthatóság érdekében íme néhány szempont arról, hogy milyen előnyökkel jár 2022-ben ha vállalkozásod rendelkezik saját weboldallal.

Sokkal olcsóbb, mint offline

Egy kezdő vállalkozó még nem rendelkezik jelentős anyagi bevétellel, ezért célja, hogy a befektetett pénz-e minél gyorsabban megtérüljön.

Míg egy hagyományos bolt nyitásához kell legyen üzlethelyiséged, illetve megtakarításod az elindításához és fenntartásához szükséges költségekhez, addig egy weboldal indításával, ezeket a költségeket minimálisra csökkentheted. Maximum egy raktárra lesz szükséged, egy online felületre és az adók befizetése után a bevétel fennmaradó része a tiéd marad. Nincs bérleti díj, karbantartási munka, iparűzési adó, sokkal könnyebb elindulni, ügyfeleket szerezni.

Építsd fel saját márkádat

Építsd fe

Saját védjegyedet már az elején érdemes biztos alapokra helyezni, hogy hosszú távon is fenn tudj maradni. Akit nem látnak, akit nem keresnek, akiről nem olvasnak, az előbb-utóbb lekopik.

Az online piacon egyébként a fluktuációval is számolnod kell, hogy el tud kerülni. Sokan jönnek, és sokan mennek, hiszen csak kevesen értenek hozzá, hogyan tudnak hosszú éveken keresztül jövedelmezően működni.

Erre a megoldás, hogy:

  • minőségi terméket/szolgáltatást adj,
  • ismerd a célközönséged,
  • ismerjen a célközönséged.

Ha ez a három dolog teljesen, akkor hatás a csillagos ég.

Kezdőként is számít a referencia felmutatása

Te szívesen dolgoznál olyan szakemberrel, aki nem tud felmutatni semmilyen előző munkát? Biztosan nem. Jogosan arra gondolnál, hogy nagyon kezdő, vagy egy megbízhatatlan, magát szakembernek kiadó valaki, aki a pénzedre pályázik. Mutasd meg bátran eddigi sikereidet, ami minden kétséget eloszlat leendő ügyfeleid számára.

Több ügyfél, több bevétel

Ma már egyre többen vásárolnak online, fiatalok és a középkorosztály, de még az idősebbek is rájöttek annak előnyeire. Ez a szám a jövőben pedig egyre csak növekedni fog.

Az emberek egyre nagyobb bizalmat szavaznak a webshopoknak, amelyek kis túlzással pár nap alatt akár a világ másik végére is képesek eljuttatni a megrendelt csomagot. Online nem, vagy nem feltétlenül kell korlátozd ügyfeleid körét, hiszen akár az egész európai, vagy tengerentúli piacot is célba veheted.

Persze arra érdemes odafigyelni, hogy egy nagyobb piac nagyobb konkurenciát is jelent, de ez már egy másik téma.