A jó minőségű vizuális tartalom a weboldaladon legalább annyira fontos, mint az, amit kínálsz. Akár a szolgáltatásaidat népszerűsíted a honlapoddal, akár egy webáruházban árulsz termékeket, mindenképpen jó minőségű képekre lesz szükséged. Mutatok néhány szempontot, hogy könnyebben eldönthesd, milyen képeket érdemes kiválasztanod.
A honlapod vizuális megjelenése meghatározhatja a vállalkozásod sikerét. Amikor egy felhasználó az oldalra érkezik, mindössze néhány másodperc áll rendelkezésedre, hogy meggyőzd arról, hogy érdemes maradnia.
Ahhoz, hogy ez sikerüljön, nem csak az oldal logikus felépítésére és egyértelmű írásbeli kommunikációra lesz szükséged. Hadrendbe kell állítanod olyan vizuális elemeket is, amelyek segítségével gyorsabban megérthető az oldalad célja, és amelyek éppen azokat az érzelmeket és gondolatokat váltják ki a látogatóból, amelyekre az üzlet nyélbe ütéséhez szükséged van.
Legyen informatív
Válassz olyan képeket, amelyek mesélnek valamit a cégedről. Amik egyértelművé teszik, hogy ki vagy és mivel foglalkozol, hogy tényleg oda érkeztek-e, ahová szerettek volna. Ehhez persze fontos, hogy gyorsan betöltsön, de jól kivehető is legyen a tartalom. A minőség és a felbontás tehát igen lényeges.
A kép, mint információs eszköz különösen a főoldalon és a termékoldalakon kap nagy jelentőséget. Ezeken az oldalakon a megfelelő képek kiválasztásával szavak nélkül is elmagyarázhatod a látogatónak, hogy mit kínálsz neki. Ha piros kutyanyakörvekre számít, de a képeken kutyaházakat lát viszont, akkor jó eséllyel még azelőtt kilép az oldaladról, hogy a szövegből kiderülne, miért alakult ki ez a félreértés.
Ezért fontos, hogy olyan képeket tegyél a weboldalra, amelyek tárgya illeszkedik a kínálatodhoz és a céljaidhoz.
Legyen egyedi
Amellett, hogy figyelsz a tartalom és a látvány egységére, azért jó, ha elrugaszkodsz a sablonoktól. Kerüld a túlságosan egysíkú képeket és az unalmas stock fotókat. Szinte elkerülhetetlen, hogy néhányszor használnod kelljen ezeket. Ha így adódik, akkor ne spórold meg a jogdíjakat, mert könnyen megütheted a bokád. És nem csak a visszaélés miatti felelősségre vonás miatt.
Az ingyenes stock fotók használatával kockáztatod, hogy a weboldalad összekeverhető legyen más weboldalak tartalmaival. Márpedig a felismerhetőség a márkaépítés sarokköve. Ezért jó, ha arra törekszel, hogy a weboldaladon használt képek egységes stílust képviseljenek és különlegesek legyenek. Itt-ott beleférhet egy kis dráma – erős kontrasztok, váratlan színek, hatásos beállítások.
Ha stock fotókat válogatsz, próbáld őket egy alkotótól kiválasztani, így biztosan hasonló lesz a stílusuk. De még jobb, ha kiválasztasz egy fotóst, akinek nagyon tetszenek a munkái, és vele készítteted el a céges fotókat.
Az arcok még mindig menők
Bár a közösségi média térnyerésével egyre inkább hozzászoktunk a mosolygó emberek látványához, azért még mindig könnyebben megállítjuk a görgetést, ha meglátunk egy rokonszenves arcot.
Azért ne ess túlzásokba. Az idegen arcok sokasága is válhat unalmassá és riasztóvá, ezért jó, ha megtartod az egyensúlyt. Időnként törd meg a sort tájképekkel, színekből és formákból álló vizuális tartalmakkal, animációkkal.
Ne maradj statikus
Ne csak állóképekben gondolkodj. Bátran építs a mozgóképekre: videókra, animációkra. Mozgasd meg, pattintsd fel, adj hozzá egy kis technikai varázslatot. Ma már a videós tartalmak népszerűsége olyan erős, hogy ha valóban nyomot szeretnél hagyni, akkor feltétlenül érdemes élned ezzel a lehetőséggel.
Természetesen itt is ügyelni kell arra, hogy ne legyen túlságosan mozgalmas az oldal. Sokak számára lehet zavaró a túl sok izgő-mozgó tartalom. Ám ha jól sikerül eltalálnod az arányokat, akkor ezekkel az izgalmas elemekkel úgy fűszerezheted meg az oldaladat, hogy az kellemes és emlékezetes élményt nyújtson a látogatóidnak.