fbpx

Nem létezik olyan vállalkozó, akit zavarna a nagy forgalom. Ez teljesen természetes, hiszen a sok látogató több ügyfelet és bevételt generál. Azonban könnyen előfordulhat, hogy a saját sikerünk áldozatává válunk. Ennek az az oka, hogy bizonyos esetekben a sok látogató a weboldal lelassulását, majd később összeomlását is eredményezheti. 

 

Ám ez nem egy előírt dolog, aminek meg kell történnie a sikerhez vezető úton, sőt. Meg lehet akadályozni, és célszerű is megakadályozni. Ugyanis rengeteg bevételtől eshetünk el, hogyha a weboldalunk akár egy kis ideig is használhatatlan. Főleg akkor, ha ezalatt az idő alatt sokan látogatnák az oldalt (márpedig, ha a nagy forgalom miatt omlott össze a weboldal, akkor ez a helyzet). Nézzük, hogy mit lehet tenni, ha a te oldaladnál is felmerült ez a probléma.

 

Mitől omlik össze egy weboldal?

 

A legtöbb esetben az okozza egy weboldal összeomlását, hogy a látogatók szerverei által küldött lekérdezések jóval több munkát igényelnek a weboldalunk kapacitásához képest. Ettől először csak lelassul a weboldal működése, ha pedig a problémát nem orvosolják időben, akkor összeomlik az egész. 

 

Sokszor probléma már mélyről gyökerezik, pontosabban a tárhely felől.  A vállalkozók hajlamosak arra az indulásnál, hogy egy pár száz forintos tárhelyre bízzák a weboldaluk és a webshopjuk működését. Ez egy felelőtlen döntés, hiszen ezek a tárhelyek már a pár százas nagyságrendbe eső látogatottságot is nehezen viselik. Így például egy Black Friday vagy egy karácsonyi kampány generálta magas forgalmat szinte biztos, hogy nem bírnak el.

 

Milyen esetekben omolhat össze egy weboldal? 

 

Az ünnepek előtt

 

A Black Friday és a karácsonyi kampányok generálják átlagosan a legtöbb forgalmat az évben. Ezért, ha máskor nincs is probléma weboldaladdal, ebben az időszakban könnyen adódhatnak problémák. Ezért az ünnepek előtt érdemes külön figyelmet fordítani arra, hogy a weboldalunkat felkészítjük a terhelésre.

 

Egy kampány váratlanul nagy sikert hoz

 

Természetesen inden vállalkozó valahol álmodozik arról, hogy a befektetett energiája valójában sokkal nagyobb sikert fog aratni később, mint amennyit az elején gondolt volna. Viszont ennek a jelenségnek a realitása az, hogy a váratlan siker könnyedén összeroppanthatja a weboldalad működését. Ezért minden megtervezett kampány előtt érdemes optimalizálni a teljesítményt.

 

Egy harmadik fél megemlíti a szolgáltatásod

 

És bizony vannak olyan esetek is, amikor egyszerűen lehetetlen előre látni a nagy forgalmat. Ilyen például az, hogyha egy népszerű hírportál vagy egy influencer úgy dönt, hogy a szolgáltatásod elég érdekes ahhoz, hogy megemlítsék a közönségüknek. 

 

Akció vagy egy limitált kollekció

 

Ezt valószínűleg nem kell magyarázni: az emberek mindig is motiváltabbak voltak kihasználni azokat a lehetőségeket, amikről tudták, hogy csak egy bizonyos ideig áll a rendelkezésükre. Így ilyen esetekben sokkal valószínűbb az, hogy nagyobb látogatottság érkezik a weboldaladra. 

 

Sosem késő tárhely szolgáltatót váltani

 

A cikk elején említettük, hogy nagyon sok vállalkozó hajlamos arra, hogy a weboldal elkészítésekor a legköltséghatékonyabb ajánlatot válassza tárhelye kezelésére. Azonban aggodalomra semmi ok: ha esetleg te is beleestél ebbe a hibába, akkor sincs minden veszve, hiszen van lehetőséged tárhely szolgáltatót váltani. Természetesen ez nem egy könnyű folyamat, de mindenféleképpen megéri, hogy ha hosszútávra tervezel a weboldaladdal.

 

Profi kezekbe bíznád a készülő weboldalad? Ez esetben nyugodtan keress fel minket.