fbpx

A beérkező levelek zsúfolásig megteltek, 40 rendelés teljesítetlen, az adók két hét múlva esedékesek, a bérszámfejtés két napon belül, és a webhelye összeomlott – ismét. Valószínűleg nem ezt az életet képzelte el, amikor online áruházat indított, de ahogy a vállalkozása nő, úgy nőtt a kihívások és az időigényesség. Persze, lehet, hogy néhány órát kevesebbet tölt az autóban, de mikor ivott utoljára egy italt egy barátjával, vagy játszott a gyerekével?

Az e-kereskedelmi kereskedők számára nehéz lehet segítséget kérni vagy feladni az irányítást. „Az én dolgom az én babám” – hangzik a gyakori refrén, és figyelembe véve a hosszú órákat, az álmatlan éjszakákat és az online áruház indításának könyörtelen igényeit, az összehasonlítás megfelel.

De még akkor is, ha jelenleg egy egyszemélyes cég, aki mindent könnyedén elintéz, eljön az idő, amikor egyszerűen nincs elég óra a napban ahhoz, hogy lépést tartson. Vagy eléri azt a pontot, amikor azt tapasztalja, hogy több időt fordít rutinszerű adminisztratív feladatokra, mint vállalkozása bővítésére. Vagy rájön, hogy egyszerűen nincs felkészülve a könyvelés kezelésére vagy a marketingre olyan hatékonyan, mint egy szakértő.

Végső soron minden skálázódó vállalkozásnak meg kell fontolnia bizonyos műveleteinek kiszervezését. Csevegtünk a kereskedőkkel, hogy megtudjuk, mi „törik meg” általában, és ma néhány olyan jelet fogunk azonosítani, amelyek arra utalnak, hogy ideje átruháznia bizonyos feladatokat. Eleinte kissé fáj, de hosszú távon a feladatok delegálásával pénzt takaríthat meg, növelheti a termelékenységet, és fontosabb dolgokra szabadulhat fel, legyen szó akár egy új termékcsaládon való munkáról, akár a családjával és barátaival töltött időről.

  1. jel: Nem azt csinálja, amit csinálni szeretne (vagy amiben jó)

Egy e-kereskedelmi vállalkozás vezetése soha nem lesz csak szivárvány és egyszarvú, de ha ideje nagy részét olyan feladatokkal tölti, amelyeket nem élvez, ez az első jele annak, hogy készen áll arra, hogy segítséget kérjen. A Gigaom Research 2014-es tanulmányában a kisvállalkozások tulajdonosainak mindössze 14 százaléka mondta azt, hogy elégedett az időbeosztással. A többiek elmondták, hogy bár az üzleti növekedést és a vállalati stratégiát kritikus fontosságúnak tartják, idejük nagy részét „szükséges, elkerülhetetlen feladatokkal, például a kormányzati előírások betartásával töltik”.

Természetesen ugyanolyan fontos, mint azt, hogy olyan munkát végezzen, amelyet élvez, az is, hogy olyan munkát végezzen, amelyben jó. Az e-kereskedelem különféle speciális készségeket és erőforrásokat igényel, és még a legcsodálatosabbak sem mondhatják el magukról, hogy elsajátították a tartalommarketinget, a webfejlesztést és a könyvelést. Az outsourcing a hatékonyságról szól, ezért ha vállalkozásának van egy olyan területe, amely lemaradt, mert nem rendelkezik a megfelelő készségekkel, fontolja meg, hogy delegálja valakire.

  1. jel: Az ügyfelek elégedettsége csúszik

Az egyik fő ok, amiért sok kereskedő olyan nehéznek találja a munka delegálását, az az, hogy meg akarják őrizni a teljes ellenőrzést a vásárlói élmény felett. Ez érthető a fent említett „az én dolgom, babám” mentalitás ismeretében, de ha túl vékonyra feszíti magát, nem tud majd úgy odafigyelni az ügyfelekre, ahogy megérdemelnék.

A rossz vásárlói vélemények egyértelműen jelzik, hogy valami nem úgy működik, ahogy kellene, és az okokat mielőbb meg kell vizsgálni és orvosolni kell. Az ügyfelei panaszkodnak, hogy rossz terméket küldtek nekik? Csalódtak magának a terméknek a minőségében? A támogatási kérésekre adott válaszidő elkeserítően lassú volt? Mindezekre a problémákra van megoldás, és az egyik legegyszerűbb és leghatékonyabb megoldás az outsourcing.

  1. jel: Költségei kezdenek spirálozni

Bár a barkácsolás az élet sok mindenben költségkímélő megközelítést jelent, ha online áruház birtoklásáról és működtetéséről van szó, időnként pénzügyileg ésszerűbb a kiszervezés. Miért? Mert az outsourcing segítségével kihasználhatja a méretgazdaságosság előnyeit.

Méretük, hatékonyságuk és működési léptékük miatt a logisztikai cégek általában alacsonyabb raktározási költségekkel, alkalmazotti költségekkel, szállítási díjakkal és adókkal rendelkeznek, amelyek mindegyike megtakarítást jelent az Ön vállalkozása számára.

  1. jel: Keresési rangsora csökken

Manapság rengeteg időre és SEO-megértésre van szükség ahhoz, hogy üzletét a Google keresési eredményeinek első oldalán tartsa. Az első hely elnyeréséhez releváns tartalmat kell közzétenni, linkeket kell keresni, metaadatokat és alt címkéket kell használni, ki kell választani a megfelelő kulcsszavakat, aktívnak kell lennie a közösségi médiában, és még egy csomó más dolgot, amit még mi magunk próbálunk kitalálni.

Ha csökkennek az eladásai, és a versenytársak egyre távolabb tolják Önt az áhított első számú helytől, akkor itt az ideje, hogy marketingjei egy részét kiszervezzék egy olyan ügynökséghez, amely ismeri a dolgát.

  1. jel: Elvesztette a mojo-t

Ha, előfordul. Mindannyian a lelkesedés és a kiábrándultság fázisain megyünk keresztül vállalkozásunkkal kapcsolatban. De ha olyan kerékvágásban van, amelyből nem tud kimászni, fontolja meg vállalkozása azon aspektusának kiszervezését, amely nem inspirálják. Végtére is, a rendelések csomagolása elsőre izgalmas, ha három feladata van, de amikor már 300 van, és a kezeit papírvágások borítják? Nem túl izgalmas.

Ne érezze úgy, hogy megtörik a nyomás alatt, vagy fehér zászlót kell lengetnie vereségében. Az a tény, hogy már nem bírja egyedül az egészet, valójában  jel – ez azt jelenti, hogy fejlődik. És nem ezt akarta csinálni?

Ha szakít egy kis időt arra, hogy elemezze, mely feladatok izgatják, és melyek stresszelik, akkor elkezdi látni, hogy az outsourcing hogyan segítheti vállalkozása hatékonyabb működését és pozitívabb érzéseit az elvégzett munkával kapcsolatban. Ahogy mondani szokták: „Csináld azt, amit szeretsz, a többit pedig adjuk ki”. (Ezt mondják, nem? 😉 )