fbpx

Nem hozza a weboldalad a kívánt látogatottsági számokat? Ennek több oka is lehet, ám a legtöbb esetben a hiba a keresőoptimalizálás hiányosságaiban keresendő, különösen a kulcsszó tervezés terén. Ahhoz, hogy orvosolni tudjuk ezt a problémát, meg kell találnunk az ígéretes kulcsszavakat, aminek az első lépcsője a keresés.

Az ideális vevőd hogyan keresne rá a weboldaladra?

Az emberek többsége azért használja a keresőt, hogy megoldást találjon a problémáira. Az ideális vevőd problémáját a szolgáltatásod oldja meg. Ergo, a weboldaladon olyan kulcsszavakat kell elhelyezned, amivel rákeresnének az emberek a problémára, amit megoldhat a szolgáltatásod.

Emiatt az első és legfontosabb lépés a kulcsszó kutatásban, hogy végig gondoljuk ezeket a szavakat, és leírjuk őket. Viszont arra ügyelj, hogy ne csak az első pár szót írd le, ami az eszedbe jut. Ez különösen igaz abban az esetben, ha frissen indult a vállalkozásod és a konkurenciád sokkal erősebb nálad.

Ennek az az oka, hogy valószínűleg azért azok a kifejezések jutottak először eszedbe, mert azok a legegyértelműbb és egyben legnépszerűbb keresőszavak a témában. Ha pedig ez tényleg így van, akkor a versenytársaid is használják ezeket a szavakat.

Ez alapvetően nem lenne baj, ám feltehetően a konkurensed oldalát többen látogatják a weboldalad elindulásakor. A nagyobb látogatottságú weboldalakat pedig a Google általában automatikusan előrébb helyezi a keresőben, ezért rögtön előnnyel indul veled szemben a keresőoptimalizálási harcban.

Ez természetesen nem azt jelenti, hogy egyáltalán ne használjunk népszerű kulcsszavakat, de vétek ilyenkor csak ilyen kifejezésekre támaszkodni. Az összeírás közben minimum 6-7 szót vagy szóösszetételt szedjünk össze, majd válogassuk ki, hogy az adott szavaknak van-e relevanciája, és ha igen, akkor mekkora.

Nem vagy biztos a listádban? Ez esetben ezeken a helyeken is körülnézhetsz

Facebook csoportok bejegyzéseiben sűrűn előforduló szavak: alapból is nagyon ajánlott belépni a célcsoportodnak releváns csoportokba. Ugyanis itt rengeteg információt meg tudhatsz az ideális vevőidről: gyakorlatilag megfigyelheted a nyelvezetüket, ami segíthet neked felépíteni a márkád kommunikációját.

Az már csak hab a tortán, hogy a kulcsszó keresésben is hatalmas segítségedre lehetnek a csoportok. Hiszen gondolj bele: a csoporttagok vagy számukra fontos dolgokat osztanak meg a csoportokban vagy egy problémára keresik a választ a csoport közösségében. Ha egy adott kérdést többször is feltesznek, akkor találhatsz olyan szavakat, amik több bejegyzésben is felmerülnek. Ezek a kifejezések remek kiindulópontot adhatnak.

Google kereső: amikor beírunk valamit a keresőbe, akkor több keresési javaslatot ad ki. Válogass ezekből a találatokból, és amelyeket érdemesnek találod, írd hozzá a kulcsszavaid listájához.

Fórumok: ugyan napjainkban már nem olyan aktívak a magyar fórumok, de még mindig bukkanhatunk olyan feltett kérdésekre, amik relevánsak a szolgáltatásunkra nézve. Ahogy a Facebook csoportok esetében, itt is azokat a szavakat érdemes keresni, amelyek több kérdésben is felbukkannak. Ugyanis ezek kiválóan használatóak kulcsszavakként.

Google trend: a Google trend megmutatja neked, hogy egy adott kifejezésre mennyi keresés érkezett egy adott időintervallumban. Emellett felajánl kapcsolatos lekérdezéseket és a szóhoz kapcsolatos témaköröket, amikben még több releváns kulcsszót találhatsz. Egyetlen gyengepontja van ennek a szoftvernek: csak a kifejezetten erős kulcsszavaknál tudjuk használni. Több szavas vagy nem annyira népszerű kulcsszavaknál nem áll a rendelkezésére elegendő információ az ajánlásokhoz.

Profi kezekbe bíznád a készülő weboldalad? Ez esetben nyugodtan keress fel minket.