fbpx

Ma már kevesen ismerik az Amazon kezdeteit, amikor egy online könyvesbolt indult Jeff Bezos garázsából. Még mindig kevesebben tudnák megmondani, hogy az eBay eredete egy törött lézermutatóra vezethető vissza, vagy hogy a Wal-Mart egy 2900 lakosú városban dobta piacra a nagydobozos birodalmát. Ezek a cégek már olyan régóta dominálnak, hogy elfelejtjük, hogy ők is kezdő startupok voltak.

2020-ban szinte bárki, aki rendelkezik webáruházzal, versenyez egy bejáratott márkával. Rengeteg tanulnivaló van abból, ha a nagy kereskedőkre versenytársaként tekint. Előfordulhat, hogy vállalkozása nem tapasztalja meg ugyanazt a növekedési pályát, de tanulmányozhatja a sikerhez vezető mintákat.

Ez különösen igaz, ha Ön új eladó, aki az első ünnepi értékesítési kampányára készül. Az olyan bejáratott cégek, mint az Amazon, magasra helyezi a lécet az iparág többi tagja számára, amikor a negyedik negyedéves vásárlási lázról van szó, évről évre megdöntik saját eladási rekordjaikat, és új módszereket dolgoznak ki az ünnepi vásárlók lenyűgözésére.

Amikor egy vállalat másodpercenként több mint 426 terméket ad el, felveti a kérdést: mit tanulhatunk belőlük?

  1. lecke: Összpontosítson az ügyfelére

Még Jeff Bezos is felvesz egy headsetet évente néhány napig, hogy „a szoba legfontosabb személyére” – az ügyfélre – összpontosítson.

Míg sok induló e-kereskedelmi vállalkozás megvárja, hogy a támogatási jegyek sora túlcsorduljon, mielőtt összeállítaná az irányító csapatot, az okos eladók már korán az ügyfélszolgálatot részesítik előnyben. Az Amazon már bejelentette, hogy 100 000 ideiglenes alkalmazottat vesz fel az ünnepi szezonban.

Ennek ellenére a kicsinek megvannak az előnyei. Kisebb vállalkozásként az Amazon ügyfélközpontúságát az n-edik fokig emelheti, erősebb kapcsolatokat építhet ki az ügyfelekkel, és valódi közösséget hozhat létre márkája körül. A nagyobb vállalatok nem képesek megismételni ezt a fajta intimitást az ügyfelekkel – és ez határozott versenyelőnyt biztosít Önnek.

  1. lecke: E-mailt jól, gyakran e-mailt

Az e-mail nem halt meg. Úgy tűnik, pár évente valaki szereti az ellenkezőjét hirdetni – az azonnali üzenetküldés jobban működik, már senki sem használ e-mailt, a spam tönkretette stb. –, de mindig bebizonyosodik, hogy téved.

A közösségi média platformok és más marketingcsatornák felfutása ellenére az e-mail marketing a tavalyi fekete pénteki eladások bő 27,3 százalékát hajtotta végre , sokkal többet, mint bármely más csatorna. Ha kommunikálni szeretne ügyfeleivel, és több pénzt szeretne keresni, az e-mail a megfelelő módja.

Milyen gyakran kell e-mailezni?

Daily Egg tanácsa : „E-mailt írjon, amilyen gyakran csak tud, mindaddig, amíg továbbra is valódi, kézzelfogható értéket tud hozzáadni potenciális ügyfelének.” Szavak e-mailben.

  1. lecke: Használja ki a vásárlói vélemények erejét

Az egyik oka annak, hogy az emberek szeretik az online vásárlást, mert egyszerre több tucat üzletet és terméket tudnak áttekinteni és összehasonlítani. A vásárlók 10 perc alatt több kulcsfontosságú pontot és vásárlói véleményt gyűjthetnek össze egy termékről, mint amennyit korábban összegyűjthettek volna egy egész hétvégi vásárlás és barátok megkérdezése során. A fogyasztók 80 százaléka még bolti vásárlás esetén is online kutatást végez.

Ha véleményezési és értékelési rendszert ad hozzá az üzlethez, annak még egy előnye van: a SEO. Ha minden versenytársa ugyanazokat az általános gyártói leírásokat használja, a rendszeresen frissített, felhasználók által generált tartalom segíthet megkülönböztetni webhelyét, és vonzóbbá tenni a keresőmotorok számára. A legjobb rész? Még a negatív vélemények is a csúcsra dobhatják termékoldalait.

  1. lecke: Tedd újra személyessé a vásárlást

A „köszöntőiről” híres Wal-Mart nemrégiben megújította webáruházát, hogy online is személyesen üdvözölje a vásárlókat. Az újratervezés egy személyre szabott honlapot tartalmaz, amely minden vásárló tartózkodási helyéhez, keresési és vásárlási előzményeihez igazodik, és releváns, gyakori termékajánlásokat kínál.

Bizonyos értelemben ezek az alkalmazások egy jól képzett értékesítő munkáját végzik el helyetted. Üdvözlik az embereket, meghallgatják igényeiket, megoldást kínálnak, és ha szerencséd van, életre szóló ügyfelet szereznek.

  1. lecke: Hangsúlyozza a kiskereskedelmet

A mai vásárlók mindent akarnak. Szeretnének széles választékot, bőséges termékinformációkat és vásárlói véleményeket kapni, amelyek az internetes vásárlással együtt járnak, de emellett a személyes kiszolgálásra, valamint a bolti vásárlással járó érintési és kipróbálási lehetőségre is vágynak.

Többcsatornás kiskereskedelem célja, hogy javítsa az ügyfelek vásárlási élményét, és megkönnyítse számukra, hogy megszerezzék, amit akarnak.

Végszó

Az e-kereskedelmi újoncok számára van jó és rossz hír. A rossz hír az, hogy az online értékesítés egy hihetetlenül versenyképes játék, amelyet több évtizedes tapasztalattal és elképzelhetetlen mennyiségű tőkével rendelkező márkák uralnak. A jó hír az, hogy egyre több Dávid veszi fel a harcot a Góliátokkal – és nyer.

Tehát ne felejtse el, hogy minden vállalkozás, bármilyen nagy is legyen, kicsiben indult. Az Ön kis cége az e-kereskedelmi óriások nyomdokaiba léphet és tanulhat a legjobbaktól.